niedziela, 12 sierpnia 2012

TORT NA ROCZNICĘ ŚLUBU ...z kremem mascarpone lekko jogurtowym

Przedwczoraj mieliśmy swoje malutkie święto rocznicowe i z tej okazji nie mogło oczywiście zabraknąć tortu. Nie będę się rozpisywała bo okrągłą rocznicę obchodziliśmy rok temu i w zeszłorocznym poście kilka słów ku pamięci spisałam .Nie mniej nic się u nas nie zmieniło przez ten rok dalej się kochamy nawet o ten rok mocniej  ,przemawiamy bo jak wiadomo nie ma domu bez łomu ale cichych dni to jeszcze nie zaliczyliśmy nawet przy złych humorach były to raczej ciche godziny no bo jak gadać skoro nie ma  nikogo w domu?:))Zresztą po co komu cisza lepiej rozmawiać Jedno co się zmieniło i zmieniać będzie to  ,że dzieci dorastają i się starzeją :)No Pani patrzy   a my ciągle piękni i młodzi...;))
Co do tortu polecam bo jest naprawdę pyszny a sam biszkopt to po prostu mistrzostwo świata a przepis zapożyczyłam od Margarytki i już go nie oddam! To jest najłatwiejszy biszkopt i zawsze się udaje I jak ktoś mówi że jemu nigdy biszkopt nie wyszedł to ten uda się na 100% tylko trzeba wszystko wg. przepisu zrobićBiszkopt nasączyłam choć Margarytka pisze ,że nie trzeba  bo jest wilgotny i rzeczywiści taki jest ale uwierzcie mi po nasączeniu jest jeszcze lepszy a cały tort po prostu rozpływał się w ustach.

                                      PRZEPIS  na biszkopt w całości pochodzi od MARGARYTKI
                                                                           Biszkopt z 4 jaj:
4 duże jaja (ok.70 g)
2/3 szklanki cukru
4 czubate łyżki mąki tortowej
3 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka octu
 
Żółtka oddzielamy od białek .Białka ubić z cukrem na sztywną pianę. Do żółtek dodać proszek i ocet, szybko wymieszać i dodać do białek. Ubić a na końcu dodać obie mąki i wymieszać.
Dno tortownicy o średnicy 25 cm (ja użyłam tortownicy 26cm )posmarować masłem i posypać mąką (albo wyłożyć papierem do pieczenia). Ciasto przelać do tortownicy . Piec ok 25-35 minut, 160-170 stopni.



 

Biszkopt nasączyłam :
3/4 szkl. przegotowanej wody
4 łyżki syropu lawendowego
sok z cytryny do smaku
Jeżeli nie macie syropu możecie użyć cukru dla osłody lub miodu 
możecie zrobić ciut mnie się zrobiło troszkę za dużo myślę że 1/2 szkl wystarczy ale spróbujcie sami 
Dobrym pomysłem jest wykorzystać do tego celu butelkę z rozpylaczem ,ale wcześniej płyn trzeba przecedzić żeby kawałeczki cytryny nie zapchały rozpylacza.
KREM:
Robiąc ten krem bazowałam  trochę na kremie znalezionym u  ASI ale dopiero dodanie jogurtu mnie usatysfakcjonowało:)
.......
500g. serka mascarpone
200ml.śmietany kremówki (użyłam gęstej dokładnie miała strukturę jak mascarpone)
220g jogurtu greckiego light *
cukier puder do smaku(dałam ok 1 łyżki)
cukier waniliowy
skórka otarta z 1 cytryny
kilka kropel esencji cytrynowej(ostatnio jestem od niej uzależniona:)
1 czekolada  do dekoracji

Śmietanę kremówkę lekko ubiłam ,dodałam cukru waniliowego i ok 1 łyżki cukru pudru
Miksując dalej dodawałam jogurt i po łyżce serka mascarpone
na koniec dodałam skórkę i esencję 
 
Biszkopt przecięłam na 3 krążki 
Nasączyłam i przełożyłam kremem


 Czekoladę starłam na tartce o dużych okach i obłożyłam nią boki tortu.To co się zostało rozpuściłam z kapką oliwy  w kąpieli wodnej i zrobiłam wzorek posługując się rękawem cukierniczym.
Ozdobiłam różą i nie mogłam się doczekać kiedy go w końcu spróbuję:))
 A tu oczywiście Jasiek nie mógł wytrzymać aby nie wydłubać jednej kropeczki czekoladowej
*Użyłam jogurtu light zott oczywiście nie reklamuję tutaj firmy ale dla ułatwienia podaję nazwę ponieważ nie spotkałam innej firmy która by produkowała taki lekki grecki jogurt.Jogurt dość kwaśny ale do kremu w sam raz.

10 komentarzy:

  1. Kasiu, kolejnych pięknych lat , ślicznych i słodkich jak Twoj tort! Najlepszego!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tort cudowny Ci wyszedł, cieszę się, że przepis na biszkopt się sprawdził :) A biszkoptu nie nasączam tylko do tortu z masą malinową, bo ona daje sporo wilgoci, do innych tortów jak najbardziej - nasączam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj bardzo pyszny biszkopt ja już innego do tortów nie będę nawet próbować! Bardzo ci za ten przepis dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ten tort wyglada przepieknie!!!!!!!!!!!!!!!! Jaki smaczny jest na tym zdjeciu!!!!!!!!!! Jak mowisz, ze taki pyszny i biszkopt, ktory sie udaje zawsze ( bo ja nie robie ciast co musza rosnac bo mi nigdy nie rosna;/;/; ) to wyprobuje go napewno tez!!!! Bo uwielbiam torty jasne:)
    Gratuluje rocznicy i zycze Wam jeszcze wiecej milosci. Jesli sie da w ogole:) Ladnie to napisalas, ze kochacie sie o ten rok mocniej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego dobrego z okazji rocznicy i kolejnych udanych lat! Piękny torcik;)

    pozdrawiam serdecznie

    Malwina

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm, cudowny ten torcik, chętnie pochłonęłabym połowę, no może trzy czwarte :) super!

    OdpowiedzUsuń
  8. właśnie go robię bo też mnie urzekł , biszkopt rewelka, jeszcze nigdy nie robiłam tortu sama a teraz chyba mi sie uda, Sposób na nasączenie też super, a krem!!!! musiałam schować do lodówki przed nałożeniem bo było za dużo chętnych do skosztowania. Dodałam jeszcze do niego 2 śmietan fixy bo w domu jutro będzie dużo gości i temperatura chyba też podwyższona. Napisze jak smakował. dzięki za przepis.Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...