sobota, 17 listopada 2012

CHLEB JABŁKOWY Z ROZMARYNEM NA ZAKWASIE...pszenno-orkiszowo-żytni

Ostatnio mało się udzielam kulinarnie ale gotuję ,robię zdjęcia  i takie tam proste życie kury domowej wiodę :) facebook mnie wkurza ! czuję się wyeliminowana bo nie mam czasu aby siedzieć klikać  i pisać Nie wystarcza to, że jestem zaglądam czytam i podziwiam .Nie to nie bez FB tez się żyje :)
Dziś miał być inny przepis ale ten chleb nie może czekać w kolejce bo z czerstwieje;)Chce pokazać ,że pieczenie chleba na zakwasie nie jest trudne i dlatego dziś chleb jabłkowy ,który jest jest z przepisu który znajdziecie  jako chleb dyniowy tutaj
Pozmieniałam proporcje mąk i  wody Zamiast dyni jest jabłko,jak smakuje ? musicie upiec sami prosty i zawsze wychodzi:)W zanadrzu mam jeszcze jeden z pure ziemniaczanym i musztarda ale to jak upiekę jeszcze raz i zrobię zdjęcia bo tym razem nie zdążyłam.
Pozdrawiam mojego sąsiada :)Dziś się pytał kiedy ten dyniowy zniknie ,bo coś się ostatnio ociągam hehe dyniowy zastąpiłam jabłkowym nie wiem jak to przeżyjesz?Ale obiecuję następny post będzie smakowity:)
 PRZEPIS:własny.
200g.zakwasu żytniego(dokarmionego dzień wcześniej)

200g wody (raczej letniej)

290g przecieru z jabłek

trochę igiełek świeżego rozmarynu lub suszonego ok 1/2 łyżeczki do przecieru z jabłek
150
g maki orkiszowej pełnoziarnistej
100g.mąki żytniej typ 720

250g maki pszennej typ 650

garść płatków orkiszowych

2płaskie łyżeczki drożdży instant
(7g=1opakowanie)
1 łyżka miodu

1 łyżka oleju

2 łyżeczki soli

1 łyżeczka mielonego kminku



-Zakwas,przecier z jabłek,1/2 porcji wody wymieszać
-Dodać miód,olej,wymieszać 
-Wsypać mąki wymieszane z płatkami i drożdżami , wyrabiać przez ok 10min mikserem końcówkami hakami
-Wstawić miskę z ciastem do reklamówki i zostawić na 1 godzinę 
--Po godzinie krótko miksujemy dodając sól i mielony kminek znowu do reklamówki i odstawiamy w ciepłe miejsce na 1-1,1/5
-Formę na chleb smarujemy tłuszczem i obsypujemy płatkami ,przekładamy ciasto ,równamy górę i posypujemy mąką orkiszową
-Wstawiamy do piekarnika ,zakrywamy od góry reklamówką tak aby tworzyła czapkę co ustrzeże przed  przyklejeniem się ciasta do niej jak urośnie
-Zapalam światełko w piekarniku bo jest wtedy ciepło i chlebek sobie rośnie ok3 godzin.
-Jak urośnie ,zabieramy reklamówkę ,nastawiamy piekarnik na 200stC i pieczemy 1 godzinę
-Wyciągamy chleb z formy i wstawiamy do piekarnika na 10 min 
-Górę przykrywamy papierem temp.zmniejszamy na 180stC
-Wyciągamy i studzimy.Smacznego
* Przecier z jabłek
Jabłka  obrane kroimy na kawałki  dodajemy igiełki rozmarynu  troszkę wody i gotujemy pod przykryciem aż się rozpadną.Odkrywamy i gotujemy aż woda jeszcze odparuje miksujemy.Studzimy ,odmierzamy potrzebną ilość a resztę  można zjeść

Chleb jest smaczny,ładnie pachnie jest odpowiednio wilgotny długo utrzymuje świeżość



11 komentarzy:

  1. Przepis brzmi bardzo zachęcająco. Gratuluję, ja jak dotąd nie porawłam się na żaden własny przepis. Boję się porażki.

    Chleb zrobię dla moich wielbicieli jabłek.

    I masz rację, pieczenie chleba wcale nie jest trudne, ale bardzo przyjemne. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skuszę sie na ten chlebek tylko nie mam światła w piekarniku, chyba to niewiele zmienia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami lekko nagrzewam piekarnik ,ale tak tylko tyle o ile bo moja lampka czasami się nie zapala a czasami tak :)

      Usuń
  3. Zostały mi jabłka z obiadu, już pokrojone i planuję chleb na dzisiaj... więc biorę przepis i majstruję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chleb kuszący:) Mam nadzieję, że kiedyś w końcu i na mnie przyjdzie czas:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam pieczenie chleba i ten zapach w domu:)
    ten Twój cudnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy o takim nie słyszałam,wygląda pysznie.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Takiego chleba nigdy nie widziałam, nie jadłam i nie słyszałam o takim przepisie. Lubie nowości więc z pewnością wypróbuję!

    PS. Dziękuje Ci za komentarz na moim blogu i za tyle ciepłych słów.
    Pozdrawiam gorąco Kinga

    OdpowiedzUsuń
  8. Alez wygląda smakowicie:) mniammmmmm

    OdpowiedzUsuń
  9. chlebek, znów dałam sie skusić i weszłam choć popatrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałoby się fotografie zjeść tak smakowicie wygląda ;)Ja niestety chleba prawie całkowicie nie jadam a do gotowania to jestem ostatnia...w kolejce po talenty stałam gdzie indziej ;) hahaha

    A o FB nie ma co się martwic ja tez tam zaglądam raz na miesiąc ;) Bardzo serdecznie cie pozdrawiam i dziękuję za wizytę u mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...