sobota, 3 listopada 2012

MASŁO :)

Robiliście kiedyś masło?Ja właśnie zrobiłam,kilka minutek i pyszne masełko mamy.Kiedyś moja babcia ubijała śmietanę na masło ale to trwało wieki i ręce bolały .Ja wlałam śmietanę do miski od miksera i zaczęłam ubijać,najpierw na szybkich obrotach aż wyszła bita śmietana a potem zmniejszyłam prędkość dałam szczyptę soli  i miksowało się dotąd aż się płyn oddzielił od masełka .W sumie to trwało z 5 min.
Kto nie próbował to zachęcam .Użyłam 400ml śmietany kremówki 36% ale następne zrobię ze śmietany takiej prawdziwej wiejskiej:)

P.S Dodam jeszcze ,że masełko przełożyłam do słoika który owinęłam folią aluminiową żeby światło nie miało dostępu i zalałam zimną wodą którą zmienia się codziennie i stoi w kuchni na blacie przykryte nie zakręcone zakrętką od słoika;). Sposób sprawdzony ,kiedyś wypatrzony u koleżanki ...i masło zawsze miękkie do smarowania

17 komentarzy:

  1. pierwszy raz widzę, ze ktoś ubijał mikserem masło:D świetny pomysł:)
    aż zachciało mi się swojskiego pachnącego masełka:)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na moje początki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś zrobiłam słodzone masło, kiedy troszkę za długo ubijałam bitą śmietanę do deseru ;)
    A poważnie takie prawdziwe masło jest pyszne i chętnie robiłabym masło, ale dostępu do prawdziwej wiejskiej śmietany niestety nie mam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja zrobiłam to na kupnej 36% na próbę jak wyjdzie tak wyjdzie i wyszło:)Następnym razem pojadę na rynek i kupię śmietanę od krówki:)

      Usuń
  3. Moj tato robi masło regularnie :) Babcia robiła w maselnicy... takie ubijanej własnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę jakie to proste... Kasiu a z jakiej ilości śmietany ile gram masła otrzymałaś?
    Pozdrawiam mocno i gorąco;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa 400ml miałam ,śmietana Prezydent ona trochę jakaś kwaśniejsza była niż normalna kremówka,a ile w gramach to nie wiem ile mi wyszło bo nie ważyłam ale tak na oko to ok 150g chyba może więcej ?Muszę zważyć następnym razem.Buziaki:)

      Usuń
  5. Jeszcze nie tak dawno dość często robiłam masełko u mamy bo miała mleko prosto od krówki, a z kupnego masełko niestety nie wyjdzie. A jaki pyszny jest biały serek domowej roboty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ela,z kupnego mleka nie ale ze śmietany kupnej wyjdzie:)Mleko od krówek to na każdym rynku można kupić o ile każdy ma gdzieś w okolicy takowe:)

      Usuń
  6. Super sposób na masło. Jeszcze nigdy nie robiłam. Jestem pewna, że z takiej prawdziwej, wiejskiej śmietany wyjdzie jeszcze pyszniejsze!

    OdpowiedzUsuń
  7. Masełko własnej roboty super pomysł , bez chemicznych dodatków . Pysznie i zdrowo :)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  8. Rarytas! Tak uwielbiam masło, że pewnie z pół bochenka chleba bym na raz wyjadła.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam mniam :)))
    Bardzo fajny blog pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie w odwiedziny przy okazji:)
    http://kuchareczkamala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry,
    nie wiem czy mogę liczyć na odpowiedź, ale spróbuję. Otóż nie zrozumiałam opisu przechowywania masła tj. czy wodę wlewamy do masła, czy słoik z masłem trzymamy w wodzie? Dziękuję , pozdrawiam Ulka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wodę wlewamy do słoika z masełkiem i co dzień wymieniamy na świeżą ,aż zużyjemy masełko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odpowiedź. Ulka

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...